EnglishAzerbaijanIran

رستوران گردان چیست؟پنج شنبه ۲۶, اسفند ۱۳۹۵

رستوران گردان هیدرولیک عبارت است از یک موتور۲۵ کیلو وات که یک پمپ هیدرولیک را به حرکت در می آورد و توسط سه هیدروموتور که به گیربکس متصل می باشد رستوران را به حرکت در می آورد. در سال ۱۳۸۵ این سیستم در شهر گرگان و رستوران گردان بابا طاهر با مدیریت جناب آقای طاهری راه اندازی شد. از ایراد های این دستگاه، مصرف زیاد برق و بعد از سال ها روغن ریزی و ایجاد یک موتورخانه بود.

در اصلاحات بعدی از یک موتور با قدرت ۵ کیلو وات که توسط بکسل به سه محور انتقال می یابد که این سیستم علاوه برسیستم قبل دارای ۱۵ کیلو وات مصرف کمتر و بعد از مدت ها تغییراتی برای اصطلاک کمتر گیر بکس انجام شد که این سیستم در سال ۸۶ در رستوران گردان آریا پلاس با مدیریت آقای مهندس اخوان انجام گردید.

یا در رستوران گردان موتور از وسط که در رستوران گردان هتل آسمان در عباس آباد نور با مدیریت جناب آقای کامروز بای لاشکی با موتور سه اسب بخار در سال ۸۷ راه اندازی گردید.

در سال ۱۳۹۰ در اربیل کردستان عراق با مدیریت آقای عرفان در بالای هتل چهار چرا که بزرگترین و قدیمی ترین هتل در مرکز شهر اربیل می باشد انجام گردید که ۸۰ در صد کار با سه موتور ۲٫۲ کیلو وات راه اندازی گردید اما با فوت ناگهانی جناب آقای عرفان کار متوقف ماند.

در سال ۱۳۹۱ رستوران گردان نور در محلات توسط سه موتور  و ۹ گیر بکس مرکب با مصرف برق ۱٫۲ کیلو وات(جمعا ۶٫۶) کیلو وات با مدیریت جناب آقای نظارت راه اندازی گردید.

اکنون با طراحی گیر بکس مرکب جدید با قدرت ۱٫۱۱۲ وات یعنی با قدرت ۱۱۰۰ وات و با استفاده از UPS و سل خورشیدی در حال راه اندازی و در دست اجرا می باشد که این رستوران بدون مصرف برق در ۲۴ ساعت گردان و روشنایی که از نیروی انرژی خورشیدی استفاده می کند با گشتاور معادل ۶۰ تن محاسبه گردیده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishAzerbaijanIran